Bene Máté

A 3 dolog, amit kerülj el, hogy ne csinálj magadnak sport közben gerincproblémákat

Tartott óra bemutatása: 15 perc töményen izgalmas információ, amit minden hobbi sportolónak tudnia kellene, aki 90 évesen is lefutna egy laza szigetkört.
Kinek javasolt? hobbisportolók
Eszközigény: 15 perc fókuszált figyelem :)
11:00 - 11:15
Mottó: A tudományt nem érdekli, hogy mit hiszel...
A gerincsérv műtét elkerüléséért dolgozó, súlyos porckorongsérves emberek végzett munka (porckorong.hu) vezetett oda, hogy elkezdjek kollégákat képezni az ilyesmi elkerülésére (BeneGerincAkdémia). Ez azért volt fontos, mert a tudomány felrobbant a témában, a fitness világában ennek ellenére sokszor még mindig városi legendákat, vagy az épp aktuálisan "felhájpolt" divatirányzatokat követjük - pedig pont a tudatos, biomechanikára, fájdalomtudományra, stb. épülő, pontos és célzott mozgás az, amivel ezek a gerincproblémák még időben elcsíphetők.
Ehhez viszont nem elég a saját tapasztalat - oktatóként sokkal pontosabban kell értenünk hozzá, hogy mikor mi történik "odabent".
A porckorong.hu-n 50.000 gerincproblémás ember fordul meg rendszeresen, BGA-n (Bene Gerincakadémia) pedig azt tanítom, hogy miket érdemes egy kollégának tudni ahhoz, hogy a vendégeinek vagy pácienseinek valóban hatékony prevenciót vagy mozgásterápiát adhasson.

Üzenet a nézőknek

Mindenek előtt mozogd azt, amit szeretsz! A legtöbb krónikus "mindennapi" derékfájásra az a mozgásforma, amit élvezel
pont ugyanolyan hatékony lesz, mint a legszofisztikáltabb gerincprevenciós tréning.